כל עסק מתחיל צריך מימון אז איך מתחילים?

כל עסק זקוק למימון ראשוני בכדי להתחיל להרוויח ולאפשר לבעל העסק ליצור תזרים של מזומנים.
המאפיינים הפיננסים העיקריים של כל עסק הם: הוצאות והכנסות.
האיזון שבין השניים הוא זה שמאפשר לעסק לפעול וכאשר ההכנסות עולות על ההוצאות העסק גם מרוויח.
כאשר מקימים עסק חדש, יש רק הוצאות ונדרש מימון בכדי לממן את הוצאות ההקמה.
איך איך מתחילים? מהיכן ניתן לגייס את ההון הראשוני בכדי להקים עסק?

מהיכן תשיגו מימון לעסק

לעסקים קטנים ובינוניים יש מספר אפשרויות להשגת ההון הראשוני הנדרש להקמת עסק חדש.
לכל אפשרות יש את היתרונות והחסרונות ואתם צריכים לבחור במה שמתאים יותר למצב שלכם.
פירוט מקורות מימון להקמת עסק:

  • מימון באמצעות הון עצמי: מדובר בהשקעה כספית של בעל העסק ו/או שותפיו.
  • מימון באמצעות משקיע חיצוני: מדובר בתהליך לא פשוט שכרוך באיתור משקיע, בבדיקת נאותות שמבצע המשקיע. העלות של השקעה באמצעות משקיע חיצוני מתבטאת בנתח שיקבל המשקיע מהעסק. משקיעים נוהגים להשקיע בעסקים עם סיכוי גבוה להצלחה ולתשואה גבוהה.
  • מימון באמצעות הבנק: הבנקים משמשים כמקורות המימון המסורתיים לעסקים מתחילים והם מספקים מימון באמצעות אשראי או הלוואה. למימון זה יש עלויות הבאות לביטוי בתשלום ריבית. בדרך כלל, הבנק דורש הצגת בטחונות בכדי לקבל הלוואה או אשראי.
  • מימון באמצעות קרנות ציבוריות: ניתן לקבל הלוואות בתנאים נוחים באמצעות קרנות לא ממשלתיות המסייעות לעסקים קטנים ובינוניים כדוגמת: האגודה להלוואות ללא ריבית, קרן קורת לעסקים קטנים, קרן שמש ליזמים צעירים, קרן קורת לנשים, קרן ניו יורק של הסוכנות היהודית ועוד.
  • מימון באמצעות קרנות ממשלתיות: ניתן לקבל הלוואות בתנאים מועדפים באמצעות קרנות ממשלתיות כדוגמת קרן סיוע לעסקים בערבות המדינה, והקרן לעולה העצמאי.
  • המרת השקעות להוצאות קבועות: ניתן להקטין את גובה ההוצאות הראשוניות של הקמת העסק באמצעות חלוקתן לעסקאות המאפשרות פירעון המחולק לתקופת זמן ארוכה יותר כמו שנעשה בעסקאות תשלומים, ליסינג, חכירה וכדומה.
  • מימון באמצעות אשראי ספקים: צורת מימון זו מתאימה יותר לעסקים כמו: חנויות ומסעדות. מדובר במימון המאופיין באשראי לקוחות שהוא מוענק לפרק זמן קצר יותר מאשר אשראי ספקים.
  • שעבוד הכנסות עתידיות: ניתן לקבל אשראי בנקאי כנגד שעבוד ההכנסות הצפויות מהעסק. אשראי כזה תוכלו לקבל אם תצליחו להוכיח לגוף הממן באופן ברור את תזרים ההכנסות הצפוי לעסק. לדוגמה אם תצליחו להשיג חוזה עם חברה שמתחייבת לשלם לכם סכום מסוים עבור שירותי העסק.

מקור הכתבה (Loan4all הלוואות)

תוכן העניינים
איך בוחרים מסגריה באשדוד?

אם אתם זקוקים לעבודות אלומניום באשדוד, עליכם לבחור אחת מהמסגריות שבעיר. כיצד תדעו באיזו מסגריה עליכם לבחור? בעולם עבודות האלומיניום,

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן