טיפול זוגי כמנוף בשביל הורות מיטיבה

אחת הדרכים להתבונן על חיי משפחה היא על שלושת המרכיבים הבאים:
(במאמר זה משפחה מתייחסת לשני הורים בקשר זוגי עם ילדים החיים תחת קורת גג אחת)

שלושת המרכיבים

שלושת המרכיבים הם הורות, עסק משפחתי וזוגיות.

  • הורות: התנהלות ההורים בטיפול, חינוך, עיצוב וגידול הילדים.
  • עסק משפחתי: התנהלות בכל הקשור לכלכלת המשפחה, פרנסה, עתיד פיננסי, הוצאות והכסות
  • זוגיות: כל הקשור ביחסים בין בני הזוג, אינטימיות, מחויבות, מיניות ועוד.

ברור שכל הפרדה בין שלושת המרכיבים הללו היא קצת מלאכותית כי כמעט כל פעולה שנעשית עושים הנוגעת לאחד המרכיבים הללו נוגעת מיד בשני המרכיבים הבאים. קודקודי המשולש הללו קשורים אלה באלה. כל זמן שבני הזוג משקיעם בזוגיות ובאינטימיות הם לא עוסקים בהורות, כל הוצאה שבני הזוג עושים למען הילדים נגרעת מהשקעה שהם יכלו לעשות וכן הלאה וכן הלאה.

כאשר בני זוג מוצאים את עצמם במשבר, בתקיעות, בשחיקה או כל מצוקה שהיא למרות ששלושת הקודקודים נפגעים לרוב הנטייה היא לייחס את הבעיה לקודקוד אחד בלבד.

לכל דבר יש סיבה

אם  יש מריבות, קינאה, האשמות וכו' נניח שיש  בעיה עם זוגיות.
אם יש קשיים לילד בלימודים, בעיות משמעת וכו' נניח שיש בעיה עם ההורות.
אם יש בעיות מזומנים, חובות הוצאות גדולות וכו' נניח שהבעיה היא כלכלת המשפחה.

האמת היא שמכיוון שהדברים קשורים זה בזה קורה לפעמים שלמרות ששורש הבעיה נמצא במערכת היחסים הזוגית המופע יהיה בעיות בכספים או בהורות.

יש למשל תופעות של בני זוג שיש להם קשיים בזוגיות אבל מכיוון שלא מצליחים לדבר ביניהם הם מתחילים  לבזבז ללא הרף ונקלעים לחובות. או שבני זוג לא מפרגנים ונקלעים לקשיים בפרנסה. במקרים כאלה למרות ששורש הבעיה הוא בזוגיות המופע יהיה קשיים בכלכלת המשפחה.

בעיה יותר קשה לזיהוי היא כאשר בעיות בזוגיות, קשיים בתקשורת, מערכות יחסים של שתיקות, מערכות יחסים שבהן בני הזוג הולכים על ביצים, כאשר יש תחושות החמצה וחוסר יכולת לשוחח על הדברים, כאשר יש סודות משמעותיים או אפילו מערכות יחסים בהסתרה.

לצערנו יש הרבה זוגות שמנהלים כך את חייהם, משקיעים המון בכלכלת המשפחה, מתחזקים את ההורות  ומזניחים את הזוגיות שלהם. הבעיה שהרבה פעמים הזנחת הזוגיות יוצרת קשיים גדולים בהורות.

הורות כחלק מדוגמא אישית לילדים

ילדים הם מאוד רגישים והם קולטים וסופגים את כל הניואנסים שבין הוריהם. הרבה פעמים קורה שילד יפתח אסטרטגיה של התנהגות בעייתית, בלימודים, בתקשורת עם האחים או מול ההורים ואפילו בריאותית. ברמה התת מודעת הילד מנסה לשמור על הוריו ביחד ועל המשפחה כיחידה אחת.
במקרים כאלה ואחרים נראה הורים לוקחים את ילדיהם לטיפולים כדי לנסות לפתור את הסימפטום ולהמשיך להתעלם מהבעיה האמיתית. יש להגיד כאן שגם  ההורים לרוב לא מודעים והם פועלים כמיטב יכולתם למען הילדים.

ילדים לומדים על תקשורת ויחסים מההורים שלהם ולכן הרבה פעמים כאשר להורים יש קשיים בתקשורת, כאשר יש מנגנוני ריצוי ושליטה, קורבנות, שתיקות ביקורת ושיפוט יש סיכוי שהילדים יאמצו את המנגנונים הללו לחייהם.

נניח כאן בהקשר הזה שתי קלישאות גדולות אבל מאוד נכונות.

"אל תטרח לחנך את ילדיך הם הין כה וכה יהיו כמוך"

"הדבר הכי טוב שהורים יכולים לעשות עבור ילדיהם זה לאהוב אחד את השני"

נמצא אם כן שלא אחת אנשים מפנים את ילדיהם לטיפול אבל מקור הבעיה הוא ביחסים ביניהם.

הכותב: אייל כצל'ה בשביל היחסים
טיפול זוגי אפקטיבי

https://www.ripuylove.co.il

תוכן העניינים
איך בוחרים מסגריה באשדוד?

אם אתם זקוקים לעבודות אלומניום באשדוד, עליכם לבחור אחת מהמסגריות שבעיר. כיצד תדעו באיזו מסגריה עליכם לבחור? בעולם עבודות האלומיניום,

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן