כאבי ברכיים: איך נדע מתי לפנות לרופא

כאבים בברך אחת או בשתי הברכיים נחשבים לתופעה שכיחה, זו אחת התלונות הנפוצות בקרב מטופלים בכל הגילים. יש סיבות רבות ומגוונות לכאבי ברכיים כאשר מיקום ומאפייני הכאב מסייעים לרופא באבחון הבעיה ובמתן הטיפול המתאים.

מתי צריך לפנות לרופא מומחה בגלל כאב בברך והאם כל כאב בברכיים מחייב אתכם לרוץ למיון או לקליניקה של אורתופד? האם יש טיפול יעיל נגד הכאבים בברכיים? כל זאת ועוד בכתבה שהכנו עבורכם.

מה זה בדיוק כאבי ברכיים?

כאמור, נשים וגברים בכל הגילים סובלים מכאבי ברכיים בדרגות שונות, לא כל כאב מחייב אתכם לרוץ לרופא מומחה מאחר ויש מצבים בהם הכאב זמני וחולף מעצמו.

חשוב לזכור כי מבנה הברך מורכב וכולל עצמות, גידים, רצועות ושרירים, וכאבים באזור הברך יכולים לנבוע כתוצאה מבעיות מכניות במפרקי הברך, מטראומה ופגיעה ישירה, מדלקות המתפתחות באזור, ממאמץ יתר, ממשקל עודף, משחיקה של הסחוסים ועוד.

הכאב בברך נובע בגלל מנגנון טבעי ומסמן תהליך ריפוי, אך כאשר הכאב הוא בלתי נסבל ומפריע לאדם בתפקוד היומיומי, חשוב לפנות לרופא לצורך אבחון מקצועי ולקבלת טיפול מתאים.

הכאבים בברכיים מופיעים בצורות שונות, הם יכולים להיות חדים ונקודתיים, אזוריים, רגעיים, מתמשכים, שורפים וכדומה. כאשר אתם סובלים מכאב שאינו חולף למרות מנוחה ומכאבים המפריעים לתפקוד היומיומי שלכם מומלץ לתאם תור לרופא מומחה.

מאמרים מומלצים:

מתי לפנות לרופא מומחה לכאבי ברכיים?

המצבים בהם חשוב לפנות לרופא מומחה הם:

  • הכאב בברך לא חולף מעצמו לאחר מספר ימים.
  • הכאב הוא בלתי נסבל ופוגע בתפקוד יומיומי, לרבות קימה ממצב שכיבה או ישיבה, קשיי הליכה, צליעה עקב הכאב, קושי לעלות מדרגות ועוד.
  • מעבר לכאבים סובלים מתסמינים נוספים כמו חום, דלקת חריפה, אדמומיות באזור, התנפחות באזור הברך וכדומה.
  • פציעת ספורט.
  • טראומה עקב תאונת דרכים או תאונת עבודה.

במקרים רבים קומפרסים חמים וקרים ומנוחה לתקופה מסוימת יסייעו לכם להחלים מהכאב בברך. אם הכאב לא חולף מעצמו חשוב לפנות לרופא המשפחה. הרופא יבצע בדיקה גופנית לא פולשנית ותשאול לגבי מיקום הכאב ומאפייניו. הרופא ישלח אתכם לבדיקות דם ולצילום האזור. אם הכאב הוא בלתי נסבל הרופא יפנה אתכם לאבחון על ידי אורתופד כדי לגלות את הסיבה לכאב ולהתאים את הטיפול הנכון ביותר.

שיטות הטיפול בכאבי ברכיים

כדי להתאים טיפול יעיל נגד כאבי ברכיים עליכם לעבור אבחון על ידי רופא מומחה או אורתופד. יש כמה גישות טיפול עיקריות להתמודדות עם הכאב בברך, החל מטיפול תרופתי המבוסס על כדורים נגד כאבים ותרופות אנטי דלקתיות, דרך טיפולי פיזיותרפיה להפחתת הכאב ולהפגתו, ועד טיפולים אלטרנטיביים. אם הטיפול המסורתי והלא פולשני אינו מסייע לכם, הרופא המומחה ימליץ על הליך כירורגי כמו החלפת מפרק הברך.

אגב, הגישה העדכנית כיום לטיפול בכאבי ברכיים אינה כוללת מנוחה אלא המשך בפעילות גופנית כדי לחזק את השרירים ולסייע בהחלמה מהירה ובמניעת הבעיה.

תוכן העניינים
איך בוחרים מסגריה באשדוד?

אם אתם זקוקים לעבודות אלומניום באשדוד, עליכם לבחור אחת מהמסגריות שבעיר. כיצד תדעו באיזו מסגריה עליכם לבחור? בעולם עבודות האלומיניום,

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן