דיור מוגן לבריאות הנפש – יש באמת קשר?

האם יש קשר בין מגורים בדיור מוגן לבין בריאות הנפש? האם הדיירים המתגוררים במסגרת הדיור המוגן נהנים מבריאות נפשית טובה יותר? ובכן, בשנים האחרונות אפשרויות הדיור לבני גיל הזהב הורחבו וכיום המבוגרים יכולים לחיות בקהילה וליהנות מסטנדרט חיים גבוה מאוד בבתי הדיור המוגנים.

הדיירים זוכים לדירה מרווחת עם מטבח מעוצב, מזגן ואבזור עשיר, למגוון רחב של אירועי תרבות במקום, לטיולים ולסיורים מאורגנים, להרצאות מעניינות, ולמגוון אפשרויות לשמור על הכושר, למשל שחייה בבריכה, אימון עם מאמן כושר אישי בחדר כושר ואימוני יוגה, פילטיס ועוד.

הדיירים בדיור המוגן נהנים גם מחדר אוכל ומתפריט המותאם לגילם. התנאים המעולים לבני גיל הזהב הבוחרים לגור בדיור מוגן והסטנדרט הגבוה במקום, כל אלו ועוד משפיעים לטובה גם על הבריאות הנפשית של הדיירים.

חשוב לזכור כי רבים מהקשישים בארץ סובלים מבדידות, הבדידות גורמת לעלייה בתחלואה, להתפתחות מחלות, לבעיות נפשיות, למצוקה קשה ובמקרים מסוימים גם למוות.

המלצה: מגדלי הים התיכון

טיפול רפואי ומעקב נפשי צמוד בדיוק מוגן

אחד היתרונות בדיור המוגן הוא הסיוע הרפואי במקום. הדיירים זוכים לצוות רפואי מיומן ומנוסה ולמעקב צמוד, כאשר הטיפול הרפואי כולל גם תמיכה נפשית. חשוב לציין כי בדיור המוגן יש אנשי מקצוע מעולם הרפואה המלווים את הדיירים באופן צמוד ומסייעים להם בכל בעיה ומחלה.

דייר במסגרת דיור מוגן חי במסגרת קהילה תומכת המתאימה לגילו, הדיירים במקום יכולים לתפקד עצמאית אך אם התפקוד של הדייר נפגע עקב מצבו הנפשי הוא זכאי לטיפול במקום ויכול להמשיך להתגורר בדיור המוגן, כל עוד מצבו מאפשר זאת.

כדאי לדעת כי רוב המבוגרים מעל גיל 60 ממשיכים לתרום לחברה ולקהילה, הם פעילים, מתנדבים, עובדים, מבלים ומסייעים לילדים ולנכדים. עם זאת, יש גם מבוגרים מעל גיל 60 הנמצאים בסיכון לפתח הפרעות נפשיות, וידוע כי בריאות הנפש משפיעה באופן ישיר על הבריאות הפיזית ולהפך.

מחקרים שנערכו בשנים האחרונות גילו כי קשישים החיים בגפם סובלים מבדידות, מדיכאון ומפגיעה חמורה בביטחון העצמי. כמו כן, מבוגרים שאינם חיים במסגרת קהילה חשופים לסכנות כמו התעללות פיזית, מינית ונפשית, להזנחה, לחרדות, לדיכאון ולהידרדרות בזיכרון, בתפקוד היומיומי ועוד.

כאשר הקשיש חי בקהילה הוא זוכה לתמיכה מלאה, לפיקוח ומעקב על ידי צוות רפואי, לסדר יום קבוע וגדוש בפעילות, למזון המתאים לגילו ולמצבו הרפואי ולחיי קהילה עשירים המשפרים את מצב רוחו, מונעים דמנציה ודיכאון וכדומה.

בריאות הנפש אצל בני גיל הזהב ניתנת לשיפור באמצעות מגורים במסגרת המקום, כך המבוגרים נהנים מתנאים טובים ומסביבה קהילתית ותומכת המאפשרת להם לשמור על אורח חיים בריא, דיור ברמה גבוהה, תמיכה חברתית ונפשית, ביטחון וחופש. כאשר בני גיל הזהב גרים במקום הדואג לכל צרכיהם הם מאושרים יותר, ובנוסף הם נהנים משלל חוגים וטיולים וממסגרת חברתית המתאימה לגילם, ובריאותם הנפשית טובה יותר לעומת בני גילם המתגוררים לבד.

תוכן העניינים
איך בוחרים מסגריה באשדוד?

אם אתם זקוקים לעבודות אלומניום באשדוד, עליכם לבחור אחת מהמסגריות שבעיר. כיצד תדעו באיזו מסגריה עליכם לבחור? בעולם עבודות האלומיניום,

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן