מתחילים לימודים: ריכזנו עבורכם מספר טיפים לשנה הראשונה

אתם מריחים את זה? זה הריח של השנה הראשונה. אין ספק שהשנה הראשונה הולכת להיות השנה הזכורה ביותר בתקופת הלימודים שלכם.

רגע לפני שאתם נכנסים אל האוניברסיטה, קחו לעצמכם מספר רגעים, נשמו עמוק והבינו שסערת הרגשות בה אתם נמצאים כרגע היא לגמרי מובנת. החלטנו לרכז עבורם מספר טיפים שיעזרו לכם לעבור את השנה הראשונה בצורה הטובה ביותר.

אל תרגישו לבד: 40,000 אנשים יחד איתכם

למעשה, כל שנה אוניברסיטאית בממוצע מתחילים יחד איתכם עוד 40,000 תלמידים תואר ראשון ואת השנה האקדמית הראשונה שלהם. חלקם לומדים במכללות, קמפוסים שונים, אוניברסיטאות אך אין זה משנה איפה אתם לומדים מאחר וכולכם חולקים את אותו רגש – התרגשות בלתי רגילה וכניסה למקום חדש בחיים.

לימודים תואר ראשון, שנה ראשונה: הזמן לבניית שגרה נכונה

אתם נכנסים כרגע למספר שנים מאוד אינטנסיביות, אחד הדברים החשובים ביותר הוא שלא תאבדו את עצמכם בתוך הלימודים האלו. בנו לעצמכם לוח זמנים בו אתם מכניסים את הלימודים שלכם, זמן ללמידה עצמית, ספורט (בכל זאת, חייב לנשמה), זמן למשפחה, חברים, זוגיות. כן זה קשה, אבל אם מספיק רוצים – הכל אפשרי. הכל עניין של תכנון נכון של זמן.

אל תעופו רחוק

אחד הנטיות שלנו היא לעוף קצת רחוק על היכולות שלנו ולחלק זמנים לא ריאליסטים למטלות. כאשר אתם מציבים לעצמכם זמנים למטלות מסוימות היו מעט ריאליסטיים עם הזמנים אותם אתם מחלקים. בדרך כלל, כל משימה לה תקציבו זמן תקח מעט יותר מהזמן אותו הקצבתם, כך תוכלו פחות או יותר לקבל אמדן משוער של זמנים לפעמים הבאות.

סליחה, יש לכם פה קופונים?

אתם נכנסים תכף לפני תחילת שנת הלימודים הראשונה שלכם, סביר להניח שהרבה זמן לעבוד לא יהיה לכם ולכן אתם צריכים לחסוך כל שקל ושקל.

אנו ממליצים לכם לחסוך כסף ככל האפשר, לפני שאתם מוציאים מאות שקלים על מחברות מהודרות וחוברות למידה שונות חשבו מעט.

כמו כן, היינו ממליצים לכם לעבוד על הצריכה שלכם – אם התרגלתם לאכול פעם-פעמיים בשבוע בחוץ, כנראה שהגיע הזמן להמעיט. אותו דבר לגבי קניית בגדים ומותרות. תאמינו לנו, זה לא סוף העולם.

גם אם קיבלתם ציון נמוך, לא קרה שום דבר

תלמידים רבים נוטים להיכנס לדיכאון ואף לתחושות של חוסר מסוגלות ויכולת לאחר מבחן קשה. גם אם לא הלך לכם במבחן אחד או שתיים לא קרה כלום, יש עוד סמסטר גדול ואחריו עוד אחד ועוד אחד.

חשבו איפה נפלתם ועשו הכל על מנת להתחזק בנושאים בהם אתם מעט חלשים יותר. מבטיחים לכם שזה לא סוף העולם ויהיה לכם עוד המון המון זמן לתקן.

האמתי שהגעתי לפה ממש בטעות: עדיין לא בטוחים איפה אתם רוצים ללמוד תואר ראשון?

כן, לפעמים החששות שלנו הם כל כך עתידיות שאנחנו קוראים כבר על החברה שנכנסו אל שנת הלימודים בעודנו עדיין לא חלק ממנה.

בחירת מוסד לימודים לשם למידת תואר ראשון הוא מלאכת מחשבת של ממש, אף אחד מאיתנו לא רוצה להיכנס אל תוך התחייבות כזו ארוכה מבלי לדעת שזה בוודאות המקצוע שלו לחיים.

אנו ממליצים לכם לבדוק מוסדות לימוד שונות, ללכת לימי עיון, לראות מה הדברים שמציעים לכם, לשמוע מעט חוויות מספסל הלימודים(שאולי תכף יהיה הספסל הקבוע שלכם).

כמו כן, אפשרות נוספת היא ללכת אל יועצת תעסוקתית אשר תעזור לכם להגיע אל המקצוע שמתאים ביותר לאישיות שלכם.

בכל אופן, בין אם אתם מתחילים השנה את שנת הלימודים הבאה או לא, אנחנו מאחלים לכם המון בהצלחה!

 

תוכן העניינים
איך בוחרים מסגריה באשדוד?

אם אתם זקוקים לעבודות אלומניום באשדוד, עליכם לבחור אחת מהמסגריות שבעיר. כיצד תדעו באיזו מסגריה עליכם לבחור? בעולם עבודות האלומיניום,

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן