רישוי עסקים – מי העסקים הנדרשים לרישיון ומהו התהליך

אם אתם מתכננים לפתוח עסק בקרוב, חשוב להכיר את נושא רישוי עסקים. מדובר בחוק המחייב כל אדם להצהיר על העסק אל מול הרשויות, וזאת בכדי לנהל אותו באופן חוקי ומוצהר. במאמר זה נבצע סקירה אודות רישוי לעסקים, כולל מהו התהליך אותו נדרש לבצע.

רישוי לעסקים: כל מה שרציתם לדעת

 בשנת 1986 חוקק חוק רישוי עסקים. במסגרת החוק, הוגדרו תחומי עיסוק שונים אשר במסגרתם נדרש להוציא רישוי לעסק: קוסמטיקה, רוקחות ותחומי הבריאות, הדברה, דלק, תחומי הבידור כמו קייטנה או בית קולנוע, קייטנות, אירוח לינה ונופש, תחום המסעדנות וקייטרינג, חנויות לממכר מזון לבע"ח כמו גם וטרינריה, אירוח ולינה, אולמות אירועים ועוד. עם זאת, מדובר בחוק הנתון לפרשנות ולכן מומלץ לחפש באמצעות מנוע החיפוש את צו רישוי עסקים, כך שתוכלו לדעת האם העסק שלך נדרש לעבור הליך של רישוי עסקים. את התהליך יש לבצע ברשות המקומית בה אתם עתידים לפתוח את העסק, ולכן אם אתם עתידים להקים עסק בחולון לדוגמא, נדרש לפנות למחלקה של רישוי עסקים חולון.

מהו התהליך של הוצאת רישוי של העסק?

באמצעות המחלקה של רישוי לעסקים ברשות המקומית תוכלו לקבל את כל ההסברים בנוגע להליך, כולל ייעוץ ראשוני ללא עלות וכן ביצוע בדיקה האם נדרש להגיש בקשה לרישוי. כמו כן, יש לקחת בחשבון כי מעבר להליך של רישוי תידרשו גם ליצור קשר עם גורמים נוספים כמו מכבי אש, משטרת ישראל ועוד – בהתאם לאופי הפעילות של בית העסק שלכם.  במסגרת התהליך, מגישים בקשה לקבלת מידע לצורך הבנה של הדרישות של הרשות המקומית בנוגע לעסק, כאשר תידרשו לשלם אגרה בסך 326 ₪ בעבור העברה וטיפול בבקשה. לאחר מכן, נדרש להגיש בקשה לרישיון עסק באמצעות טופס מיוחד, כמו גם לצרף טפסים ומסמכים כמו תוכנית הנדסית של בית העסק, מפה מצבית כמו גם אישור תשלום אגרה. בתוך 21 יום הרשות המקומית נדרשת להגיש תשובה – אישור בקשה לרישיון עסק, סירוב לבקשת רישיון (יכול לנבוע בשל סירוב מטעם אחד הגורמים) או מתן של תנאים מוקדמים לצורך קבלת הרישוי, בהתאם לתנאים מוגדרים של הרשות המקומית האחראית.

ייתכן והמאמרים הבאים נכונים עבורך:

תוך כמה זמן תקבלו את האישור?

טיפול בבקשה אצל הרשות המקומית משתנה בהתאם לעומס ובמידה והבקשה עומדת בדרישות החוק. לרוב, הבקשה תיבחן  בפרק זמן של בין 21-45 ימים. גם נותני שירות (כמו משטרת ישראל לדוגמא) צריכים לטפל בבקשה ולכן מדובר בפרק זמן של בין 30-90 יום. לאחר קבלת האישור, ייקח עוד כשבוע עד שתוכלו לקבל את ההיתר. במידה והבקשה סורבה, ניתן להגיש ערר. ליווי מצד אנשי מקצוע הוא חיוני, בשל ההתמודדות מול הרשויות.

מה חשוב לדעת אודות הוצאת רישוי לעסק – נקודות חשובות

לסיכום, כאשר אתם מקבלים את האישור, שימו לב לתוקף. התוקף נקבע בהתאם לצו רישוי לעסקים, ולכן לאחר בתום התקופה תידרשו לעבור הליך של חידוש העסק. בתהליך זה אתם תידרשו לעבור ביקורות של הגופים הרלוונטיים, כאשר לרוב הביקורת מתבצעת כשלושה חודשיים לפני שתוקף ההיתר פג. ניהול עסק ללא היתר מהווה עברה פלילית, ולכן חשוב לבצע את התהליך בהקדם ובאמצעות ליווי מקצועי.

תוכן העניינים
איך בוחרים מסגריה באשדוד?

אם אתם זקוקים לעבודות אלומניום באשדוד, עליכם לבחור אחת מהמסגריות שבעיר. כיצד תדעו באיזו מסגריה עליכם לבחור? בעולם עבודות האלומיניום,

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן