חדרי קירור תעשייתי – עסקים מתחת לאפס מעלות הקפאה לעסקים מענף המזון

חדרי קירור תעשייתי – ענף המזון מצטלם נהדר לאינסטגרם ולטלוויזיה, עם שלל תוכניות ותחרויות בישול פופולאריות. מסעדות מפוארות נפתחות (ולצערנו גם נסגרות) כל הזמן, אולם אחד התחומים הכי חשובים של הענף מקבלים פחות תשומת לב: חדרי קירור לעסקים בענף המזון

ענף המזון נראה כענף מאוד נוצץ. הוא מצטלם נהדר לאינסטגרם ולפייסבוק, תוכניות ותחרויות הבישול מובילות את הרייטינג בטלוויזיה, ומסעדות מפוארות נפתחות חדשות לבקרים בכל רחבי הארץ.

לא רבים יודעים, אבל זהו גם אחד הענפים הכי מסוכנים מבחינה עסקית: 80% מהמסעדות נסגרות בשנתיים הראשונות לפתיחתן, כאשר מסעדנים מפסידים מיליוני שקלים אותם השקיעו בעסקים שלהם.

לתפעול של מסעדות ועסקי קייטרינג מוצלחים בענף המזון יש מרכיבים רבים, זהו ענף מורכב בעל אלמנטים ניהוליים רבים מבחינה לוגיסטית, תפעולית וכלכלית. אחד הנושאים שהכי פחות מדוברים בתחום ענף המזון הוא כל תחום של חדרי קירור והקפאה לעסקים המצויים בענף זה, למרות שזהו אחד הנושאים הקריטיים להצלחה של העסק.

תקנות משרד הבריאות לחדרי קירור והקפאה לעסקים

לא רבים יודעים, אבל חדרי קירור והקפאה לעסקים בענף המזון כפופים לתקנות שונות של משרד הבריאות, על מנת לעמוד בתקנים המחמירים לשמירה על איכות וטריות המזון המוגש על ידם ללקוחות.

משרד הבריאות מבצע בדיקות פיקוח על חדרי קירור והקפאה בעסקים שונים בענף המזון –מסעדות, מאפיות, אטליזים, סופרמרקטים, חנויות לממכר מזון ועוד. בניגוד לדעה הרווחת, הפקחים של משרד הבריאות לא רק בודקים את טריות הבשר, תאריכי תפוגתו ומקורות הגעתו, אלא גם את איכות הקירור, תקינות המקררים וטמפרטורות הקירור במקום, בהתאם לתקנים ולתקנות המתחייבות.

לכן על בעלי העסקים השונים בענף המזון להקפיד לא רק על רכישת מזון טרי ואיכותי מן הסיטונאים והספקים שלהם, אלא גם להקפיא אותם בהתאם להוראות היצרן ולתקנות משרד הבריאות בחדרי קירור והקפאה תקינים.

חדרי קירור תעשייתי

חדרי קירור והקפאה תעשייתי למסעדות

חדרי קירור והקפאה לעסקים בענף המזון נחלקים למספר סוגים וקטגוריות. אחת החשובות שבהן הינה ענף המסעדנות, בו ניתן לכלול גם עסקים בתחום הקייטרינג. חדרי קירור והקפאה עבור מסעדות צריכים לאחסן בטמפרטורות שונות מוצרי מזון וחומרי גלם כגון בשר, מוצרי חלב, ביצים, פירות וירקות, על מנת לשמור את הטריות שלהם לאורך זמן.

במקביל, אותם חדרי קירור והקפאה צריכים להיות נגישים בקלות עבור עובדי המטבח השונים, המכינים את המזון. אחת ההשלכות לכך הן דלתות גדולות הנפתחות בקלות מצד אחד, ונאטמות מיידית עם כל סגירה מצד שני, כדי שהקור בתוך חדרי הקירור יישמר ולא יברח החוצה, או כדי שחום המטבח לא יזלוג לתוך חדרי הקירור עצמם.

חדרי קירור והקפאה לאטליזים

קצביות ואטליזים צריכים חדרי קירור והקפאה גדולים, היכולים לאחסן ולהקפיא בשר בכמויות גדולות. לקירור בשר יש גם תקנות מחמירות מטעם משרד הבריאות, וגם שוני בין סוגי בשר שונים לקירור והקפאה.

סוגי בשר שונים מצריכים טמפרטורות הקפאה או קירור משלהם. יש הבדל בין הגשת בשר קפוא ללקוחות, לבין הגשת בשר טרי מקורר ללקוחות. יש תאריכי תפוגה שונים וטמפרטורות לשמירה אידאלית עליהם.

לכן, חדרי קירור והקפאה לעסקים בתחום הקצביות והאטליזים יכולים להיות שונים בגודלם וייעודם; לעיתים, אטליז יצטרך מספר חדרי קירור והקפאה שונים עבור סוגי בשר שונים המוגשים בו.

תוכן ממומן:

חדרי קירור והקפאה עבור מאפיות וסופרמרקטים

סופרמרקטים, מטבע הדברים, מאחסנים כמויות גדולות מאוד של מזון. חלקו מצריך קירור והקפאה, ולכן חדרי קירור והקפאה לעסקים בתחום שיווק המזון הקמעונאי צריכים להיות גדולים מאוד, המסוגלים לקרר ולהקפיא כמויות מזון גדולות.

גם בתת ענף זה של ענף המזון, נדרשת לא פעם יכולת הקפאה וקירור דיפרנציאלית עבור סוגים שונים מזון, הצריכים הקפאה בטמפרטורות שונות. לכן בסופרמרקטים ניתן למצוא מספר חדרי קירור והקפאה ייעודיים לסוגים שונים של מזון.

גם כאן ישנן תקנות של משרד הבריאות, עליהן יש להקפיד על מנת לעמוד בתקנים ובאיכות הנדרשים לממכר מזון ללקוחות קצה.

קירור והקפאה בענף המזון הוא חלק בלתי נפרד, וחשוב מאוד, מהעיסוק בענף זה; מומלץ להשקיע מחשבה תחילה ותכנון מוקפד עבור חדרי קירור והקפאה לעסקים בענף זה – כל עסק לפי המאפיינים והדרישות הייחודיות שלו.

תוכן העניינים
איך בוחרים מסגריה באשדוד?

אם אתם זקוקים לעבודות אלומניום באשדוד, עליכם לבחור אחת מהמסגריות שבעיר. כיצד תדעו באיזו מסגריה עליכם לבחור? בעולם עבודות האלומיניום,

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן