אמאזון נכנסת לשוק הישראלי?

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Pinterest

ביום שלישי (30 לאפריל 2019) שיגרה ענקית הקניות המקוונות אמאזון, מייל לחברות ישראלית שעוסקות במכירות באמצעות פלטפורמת המסחר של אמאזון.
במייל המדובר שעורר התרגשות רבה בשוק העסקים הישראלי הציעה אמאזון לסוחרים הישראלים לקחת חלק בתכנית שתאפשר להם לשלוח את המוצרים שלהם באופן ישיר ללקוחות ישראלים.
מדובר במודל פעילות שאמאזון כבר מפעילה במדינות אחרות והוא נקרא FBM Fulfilment by merchant
על פי המודל הזה, גולשים ישראלים רוכשים מוצרים מסוחרים ישראלים דרך האתר של אמאזון ואילו המשלוח של המוצרים נעשה ישירות ממחסני הסוחרים בישראל אל הצרכן הישראלי.
הודעה זו גרמה לאפקט של דומינו עבור מניות הקניונים הנסחרות בבורסה הישראלית וגרמה לירידות שערים במניות אלו.
יו"ר איגוד לשכות המסחר אוריאל לין, פנה לשר האוצר משה כחלון בבקשה לעצור את כניסת אמאזון לשוק הישראלי.
לטענתו של אוריאל לין, יש לעצור את כניסת אמאזון לשוק הישראלי עד ליצירת שוויון במיסוי בין המכירות המקומיות הרגילות שנעשות באמצעות עסקים ישראלים לבין היבוא האישי מספקי חוץ כמו אמאזון.
כיום אין תשלום מע"מ על מוצרים הנקנים באינטרנט בחנויות מחו"ל עד לסכום של 75$ ואילו, כאשר צרכן ישראלי קונה מעסק ישראלי מקומי, הסוחר מחוייב לגבות ולשלם מע"מ.

תוכן העניינים
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן