תרומות מוכרות למס הכנסה שכל בעל עסק חייב להכיר

תרומות הינן ערך חברתי ידוע, אשר שורשיו נעוצים במסורות היהודיות העתיקות שהונחלו גם כערך אוניברסלי לכלל האנושות. מדינות העולם, ובוודאי מדינת ישראל, מעודדות ביצוע תרומות למטרות חברתיות שונות באמצעות זיכויים במס. למי שלא יודע – עסקים תורמים לקהילה מקבלים החזרי מס וזיכויי מס מן המדינה…

נדיבות היא מעלה אצילית שכל אחד צריך ויכול להתברך בה, כפי יכולתו. אפילו המקורות היהודיים הכירו בכך, כאשר תרומת מעשר מן ההכנסות לטובת צדקה הוזכרה לראשונה בספר בראשית, ובימי התלמוד התווכחו החכמים אם מדובר במצווה מחייבת או כחלק מ"מידת החסידות" של נדיבות הלב היהודי.

ערכי הנתינה והצדקה היהודיים הונחלו לאורך הדורות גם כחלק מהערכים האוניברסליים של האנושות, ועברו גם אל דתות אחרות, ובהם הדתות הגדולות של הנצרות והאיסלם. אולם רק בעשרות השנים האחרונות הפכו התרומות גם למדיניות ממשלתית, במסגרתה מעודדים יחידים וארגונים עסקיים כאחד לבצע תרומות, באמצעות החזרי מס וזיכויי מס.

לכן, כל העניין של תרומות מוכרות למס הכנסה, ביחד עם יחסי הציבור של עסקים תורמים לקהילה, חברו יחדיו לעידוד תרומות בקנה מידה גדול מן המגזר העסקי אל המגזר השלישי, הלוא הוא העמותות השונות העוסקות במגוון נושאים של עשייה חברתית לרווחת החברה הכללית.

תרומות מוכרות למס הכנסה: תרומה לנזקקים

עמותות רבות בישראל, וגם בעולם, עוסקות במתן סיוע לנזקקים. ארגונים עסקיים רבים, ובהם חברות גדולות ואפילו בנקים, מבצעות בהתאם תרומה לנזקקים באמצעות עמותות אלו, ובתמורה הן מקבלות קבלה על הוצאה זו, המוכרת במס.

על מנת שהתרומות הללו תהיינה מוכרות למס הכנסה, על העמותה עצמה לספק אישור על כך שהיא זכאית לאישור התרומה לפי סעיף 46א לפקודת מס ההכנסה. לפי הסעיף, עמותה שקיבלה סטטוס ניהול תקין במשך שנתיים לפחות, יכולה לקבל אישור ממשרד האוצר להנפיק קבלות המזכות את נותני התרומה בזיכוי או החזר מס בגין התרומה לעמותה.

במסגרת זו, מקבלים העסקים התורמים זיכוי בגין תרומות שעשו, בגובה של 35% מסך התרומה שניתנה, עד לתקרה של 30% מהכנסתם החייבת במס ולא יותר מ-9,294,000 ש״ח (לפי הנמוך מביניהם).

מאמרים נוספים:

תרומות מוכרות למס הכנסה: עסק חברתי

מעבר לתרומה והזיכוי במס המתלווה אליה, ישנה מערכה שלמה של יחסי ציבור אותה מנהלים עסקים התורמים לקהילה באמצעות תרומות שהם מבצעים מדי שנה. עסקים רוצים להצטייר בציבור כתורמות לקהילה ולחוסנה החברתי, והם נוהגים להבליט את תרומתם במגוון דרכים: תרומה פומבית לעמותות, נתינת חסות פומבית לאירועים המהווה תרומה מוכרת למס הכנסה, פרסום ישיר ועקיף של התרומה, וכמובן פרסום בפרסומי העמותה המקבלת תרומה.

פעמים רבות העמותה שמקבלת את התרומה מוקירה את התורמים לה באופן פומבי וגדול, הכולל גם אירוע בעל יחסי ציבור גבוהים המפורסמים בכלי התקשורת והאינטרנט השונים. לאירועים כאלו לא פעם מוזמנים ידוענים, והם אפילו כוללים בדרך כלל סוג של הופעת אמן ידוע כזה או אחר.

ישנו גם תו "עסק חברתי" הניתן על ידי גופים שונים ברשויות המקומיות, עמותות שונות ואפילו משרדי ממשלה, המבקשים לציין לשבח עסקים וארגונים עסקיים התורמים לקהילה בדרך קבע. עסק חברתי כזה זוכה מן הסתם לחשיפה תקשורתית חיובית, מה שמסייע למאמצי השיווק המסחריים של החברה.

תרומות מוכרות למס הכנסה: ערבי התרמה

עוד סוג של תרומות מוכרות למס הכנסה מתקבלות בערבי התרמה יזומים עבור עמותות ומטעם עמותות, לרבות ערבי התרמה המשודרים בערוצי טלוויזיה מרכזיים מדי פעם בפעם, הכוללים הופעות של אמנים מובילים.

אותם ערבי התרמה, גדולים וקטנים, מושכים אליהם חברות, ארגונים ויחידים לתרום, על מנת להגיע ליעד גיוס תרומות שבדרך מוכרז מראש, ובכך התורמים מקבלים חשיפה, הנתרמים מקבלים את הסכום שביקשו לגייס – והמדינה מעניקה לכל סוגי התורמים הללו החזרי מס או זיכויי מס עבור תרומתם.

חשוב לומר כי זיכויי המס והחזרי מס אלו ניתנים במעמד הגשת הדו"ח השנתי על השנה שחלפה, ולא מיידית. בדרך כלל, הם ניתנים כהחזר מס, או כהפחתה במס שיש לשלם לאחר שקלול גובה התרומות המוכרות במס בעת חישוב הדו"ח השנתי של העסק.

תוכן העניינים
איך בוחרים מסגריה באשדוד?

אם אתם זקוקים לעבודות אלומניום באשדוד, עליכם לבחור אחת מהמסגריות שבעיר. כיצד תדעו באיזו מסגריה עליכם לבחור? בעולם עבודות האלומיניום,

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן